Proběhlé akce

Loučení s prázdninami

Poslední srpnovou sobotu jsme se podíleli na akci Loučení s prázdninami, kterou pořádala KK města Jesenice. V areálu kempu jsme postavili opět minitrať turistického závodu a také jsme rozmístili 7 kontrol pro zájemce o OB. Děti i dospělí přicházeli od 15 hodin a celkem jsme na obě tratě vyslali 44 lidí. Na trati turistického závodu účastníci poznávali známá místa, mapové značky, házeli míčky na cíl, odhadovali vzdálenost, vázali ambulanční uzel, poznávali dřeviny a v blízkém lesíku absolvovali 4 azimutové úseky. A za to, že se dostali bez úhony do cíle na ně čekala malá odměna.

Momentka z hodu míčkem

Dalších pár fotek ve fotogalerii

YESMAN

Vkládám článek psaný přímo účastníky závodu Vojtou a Kubou:

Dne 22. 8. 2020 se v Jesenici konal závod jménem YESMAN 2020.

Jakub Hlaváček a Vojta Kouřil byli z oddílu vybráni, aby reprezentovali na této místní sportovní akci.

V 9 hodin byl sraz v kempu a probíhalo přihlášení.

Poté v 9:30 byla rozprava o závodě. Pak jsme měli 36 min na přípravu, protože jsme v 10:06 vyráželi. Ze všeho nejdřív jsme probrali postup, a pak vyrazili. Na 1. kontrolu to šlo lehce, ale na 2. jsme kapku bloudily……. a na tu 3. a 4. to nebylo o moc jiné. Počasí se střídalo, ale spíš pršelo. No, ale naštěstí vždy když začalo pršet, tak jsme tasily pláštěnky a déšť měl po srandě. Sice bylo celkem mokro a klouzalo to, ale co…….

Po čtvrté kontrole jsme měli najeto přes 30 km a po menší diskusi jsme se rozhodli, že se vrátíme. Tak jsme jeli a jeli a jeli a… až jsme dojeli do kempu. Zřejmě jsme byli 1. zpátky, protože to nikdo tak brzo nevzdal. A jelikož jsme byli jako jediní v týmu jen děti, tak jsme byli 1. Dostali jsme ceny, dali polévku a jeli domů. Den byl celkem užitý a příště zas!! 😀

Pitný režim je důležitý

Víkend v Mezholezech

My všichni z Jesenice

O třetím srpnovém víkendu jsme s oddílem vyrazili do Mezholez na tomíkovskou turistickou základnu. Jede nás 11 – Vejtek, Jíťa, Marci, Vlaďka, Anička, Míša, Vojta, Kubajz, Terka, Martina a Markéta.

Pátek: příjezd na ubytovnu po 18. hodině, rozdělení pokojů, vybalení věcí, večeře ve společence. Potom soutěž v pojídání broskve – vítězí Marci, pojídání okurky – vítězí Martina, a nakonec meloun bez rukou – vítězí Jíťa. Zbytek večera trávíme při hře Krycí jména, kde častěji vítězí modří. A mnozí se u této hry dozvěděli zajímavé věci – např. že Barcelona je město ve Španělsku nebo co je žebro.

Sobota: Meteorologové nás straší, že bude celý den pršet. Vypršelo se v noci a je sice dusno, ale teplo. Vyrážíme na plánovaný výlet po okolí a cestou se učíme dřeviny. První cíl je rozlehlá zřícenina Nový Herštejn, kam musíme o květnovou neděli pro poklad. Pak sejdeme ke Kreslově studánce, kde se jediný Vejtek napil z pramene a Vlaďka s Marcelou si nechtěně umyly jednu botku – čvacht, čvacht. Poté už stoupáme k hlavnímu cíli našeho výletu, a to k rozhledně Koráb, kde si chceme dát i oběd. 1,5km před cílem přichází hrozivá informace pro většinu výletníků – dnes kvůli svatbě nevaří pro veřejnost. Nálada v kolektivu je hned o něco napjatější. Nicméně všichni nakonec stanuli na vrcholu, kde jsme zjistili, že tu žádná svatba není a dobře se najedli. Pak nás asi polovina vystoupala na samotnou rozhlednu a po rychlé kávě jsme vyrazili k ubytovně. Vlaďka si posteskla, že kdyby věděla, že bude tak pěkně, bundu by s sebou rozhodně netahala. Asi 10 minut poté nás zastihla solidní průtrž mračen s bouřkou. Sešli jsme na hlavní silnici a schovali se pod turistický přístřešek. Vlaďku její bunda bohužel stejně nezachránila – byla durch a dívky se svými „nepromokavými“ bundami také. Na cestu jsme vyrazili, když už déšť ustával a po příchodu na ubytovnu jsme všichni absolvovali sprchu. Ušli jsme něco přes 12 km s převýšením přes 400 m. Večer se udělalo hezky, a tak jsme opekli na ohýnku buřty. Sobotní večer zakončilo hraní sekvence, kde měli opět modří navrch a den jsme zakončili dvěma koly Krycích jmen.

Neděle: Po snídani balíme, uklízíme a kolem 10:45 jedeme domů. Děláme zastávku na krásném vodním hradě Švihov, kde s dětmi absolvujeme prohlídku rodinného okruhu s hádankami a výsledným bonbónem za šikovnost. Pak oběd a hurá domů.

Táborák

Buřty sice zdravé nejsou, ale jednou za čas…

Ve středu 17.6. jsme se sešli na plácku u Dolního Fikače, kde je veřejné ohniště a uspořádali jsme zde opékání buřtů, zahráli si kroket, zahráli pár písniček na kytaru, znovu jsme si dali kroket a nakonec fotbalový zápas mladí proti starším. Děcka se snažila, ale zkušenost, notně podpořena krásou a zarputilostí našich žen, zvítězila 4:3. V 8 večer jsme uhasili táborák, sbalili věci a vyrazili jsme (někdo autem, někdo kolmo) do svých domovů. Sešlo se nás 12.

Fotky doplněny ve fotogalerii.

Valentýnská vycházka

Cíl pochodu

V sobotu 15.2. jsme vyrazili na turistický pochod do Drahouše, který pořádal KČT Rakovník. Trošku jsme jim pomohli najít důstojný cíl pochodu, což byl drahoušský hostinec. Tohle místo je díky lidem, kteří ho vedou, ideálním cílem pro takové akce a myslím, že ho i Ještěrky budou hojně využívat. V 9 hodin jsme tedy vyrazili ve složení Vejtek, Nikča, Michal, Anička, Barča a Terezka v kočárku. Trasa vedla přes nádraží, kde jsme se na pochod zaregistrovali a pak už vzhůru na Drahouš. Zvolili jsme trasu chatovou osadou, poté přes pole do Tlestek a pak po silnici na Drahouš. Zde jsme si odpočinuli, zahřáli se, doplnili tekutiny a hlavně posbírali razítka pochodu. Cesta domů byla lesem a z kopce a tudíž rychle ubíhala. Na oběd jsme dorazili před 1 odpoledne s příjemným pocitem z dobrého výletu a s 6 km v nožkách.

Fotky doplněny ve fotogalerii.