2021

Úklid Jesenice a okolí

V pátek 10.9. a sobotu 11.9. jsme opět prošli několik tras kolem našeho města a posbírali odpadky. Z oddílu pomohli: Vejtek, Jíťa, Marci, Vojta, Kubajz, Ančovička a Jenda. V pátek i v sobotu nám trochu pršelo, ale i přes to nás to neodradilo a prošli jsme opět nejen žulovku, cestu k Viklanu a ke hřbitovu. Celkem jsme posbírali 4 plné pytle.

Další fotky z úklidu ve fotogalerii.

Westcup 2021

Poslední prázdninový víkend jsme vyrazili na vícedenní závody v orientačním běhu do Nejdku u Karlových Varů, kde jsme provětrali naše oddílové dresy. Celkem  jelo 5 závodníků a 1 doprovod. Pro někoho šlo o první závod tohoto typu. V součtu 3 závodů za 3 dny jsme se dočkali bronzového umístění Aničky P. v kategorii HDR a za pěkné můžeme brát i umístění Vítka P., který nakonec skončil 13. z 28 závodníků. Naši mladí hoši (Vojta K., Kuba H. a Honza K.) se v kategorii H14 především seznamovali s mapou a těžkým terénem plným močálů. Proto můžeme považovat za úspěch, že se vždy z lesa vrátili zpět a s oběma botami. Poslední etapa se nejvíce povedla Vojtovi, který zvládl posbírat všechny potřebné kontroly.

Kluci při hromadném startu třetí etapy

Další fotky ze závodů ve fotogalerii

Berounka

Ve dnech 9.8. – 12.8. jsme vyrazili na romantickou řeku Berounku. Podmínky jsme měli ideální, neboť týden před naším termínem napršelo a dalo by se říci, že i líná Berounka pěkně tekla. Navíc jsme měli celou dobu slunečno a hlavně teplé noci. Výpravu tvořily 3 lodě, do kterých usedlo 7 vodáků a vodaček. Někteří jeli poprvé. Za čtyři dny jsme zdolali 64km, kde na nás čekalo pár peřejí a 13 jezů. Díky vyššímu stavu vody se hodně jezů jelo a lodě jsme přenášeli pouze 4x. Klasické cvaknutí se nekonalo, pouze Vejtek při zachycení lodě a snaze nenabrat do ní vodu „vypadl“ z kormidelnického místa a příjemně se vykoupal.

Společná fotka ve Skryjích
Vojta a Kuba v Plané

Další fotky vč. pár videí ve fotogalerii

Výlet do Žlutic

V sobotu 12.6. jsme si udělali s dětmi výlet vlakem do Žlutic. Vystoupili jsme na zastávce Záhořice a vyrazili jsme proti proudu Střely směr Žlutice. Cestou jsme si na louce u Strabovského mlýna házeli létajícím kruhem, přečetli jsme si pověst o místním vodníkovi a přišli na to, jak urychlit pěší přesun s dětmi. Ve Žluticích jsme si dali dobrý oběd v Pub Cihelna, děcka si chvíli pohrála na hřišti a pak již na vlakové nádraží a domů. Výlet utekl jako voda a cestu vlakem jsme si zpříjemnili hrami. Doma jsme byli před druhou hodinou.

Krátký odpočinek u Střely

Další fotky z výletu naleznete ve fotogalerii

Orientační odpoledne

Dne 15.5. jsme uspořádali ve spolupráci s kulturní komisí orientační odpoledne. V areálu kempu i mimo něj byly připraveny pro zájemce všech věkových kategorií trasy s rozmístěnými kontrolami. Uvnitř areálu si přišly na své děti s rodiči. Procházely trasu podle mapy, hledaly zastavení s plyšáky a plnily úkoly jako např. skákání v pytlích, malování křídou, střílení na branku nebo překonávání lanové lávky. V cíli je čekala sladká odměna. Kolem kempu byly trasy dvě, kde zkoušely najít kontroly Ti větší, co se již nebojí sami do lesa. Počasí nám přálo a akce se zúčastnilo kolem 40 lidí. Tímto děkujeme městu Jesenice za zapůjčení prostoru kempu, dodání odměn pro děti a za tisk orientačních map.

Plnění úkolů se dětem líbilo

Další fotky z akce ve fotogalerii

Večerníčkova stezka

Od 17.4. do 3.5. byla na hrázi Velkého rybníka nachystána Večerníčkova stezka. Jednalo se o krátkou trasu s deseti zastaveními, kde si mohli malí i velcí otestovat znalosti z tohoto dětského fenoménu. A kdo poslal odpovědi, obdržel pamětní list akce.

Štěpánka a Verunka přijely až ze Žatce

Úklid Jesenice a okolí

O druhý dubnový víkend jsme se zapojili (opět po půl roce ) do úklidu našeho města a okolní přírody. Z oddílu nás šlo 16 a ještě se přidalo 5 neoddílových lidiček. Prošli jsme cesty k Viklanu, Žulovku, prostor pláže a hráze Velkého rybníku a také zahrádky za Jahodovým polem. Celkem bylo nasbíráno 10 pytlů odpadu + 1 pneumatika. Moc díky!

Úklidová četa pod vedením Marcely

Další fotky z úklidové akce ve fotogalerii

Výlet do Kosobod

V neděli 21.3. jsme se vydali vlakem do Kosobod. Zastávka je od obce vzdálena 1,5km lesem a vede tudy modrá TZ. Po ní se vydáváme a konstatujeme, že bychom tudy opravdu nechtěli chodit v zimě ve tmě na vlak. Cestou překonáváme 3x potok, na návsi svačíme a pak již kolem oveček a přes Račí hrad domů. Bylo to příjemné vyvětrání před obědem.

Další fotky z výletu ve fotogalerii

Na běžkách do Krt a zpět

Tuto zimu nebyla o sníh nouze a tak jsme mohli vyrazit za humna na běžkách. Na polích směr Krty bylo prošlápnuto několik stop a tak jsme neměli moc práce. Tedy pokud někdo z nás nespadl. Zvednout se ze země je vždy s běžkami na nohách zábava. Zejména pro přihlížející. U Krt na nás vykouklo i sluníčko a my mohli vychutnávat dokonalou zimní idylku.

Vejtek, Ivan a Jíťa – fotí Kubajz

Další fotky z běžek ve fotogalerii

Výlet do Krtských skal

I v zimě je fajn se občas cournout a tak vyrážíme v sobotu 30.1. na vlak, který nás odváží do Krt a odtud po modré a zelené jdeme přes Krtské skály a Viklan zpět. A jelikož jdeme po území, které je zmapováno na ob mapě, pojímáme výlet i jako mapový trénink. Navštěvujeme zamrzlý lom i nejvyšší místo skal a to boží kámen. Cestou za skalami brodíme potok a následuje koulovačka. U Viklanu si dáváme svačinu, trochu ho rozkýváme, aby nezamrzl a vydáváme se chatovou osadou k domovu.